söndag 18 maj 2008

Björkdragning inför bröllopet

I morse när jag öppnade sovrumsfönstret hörde jag en traktor. Föga anade jag att den var påväg till oss med en en hel stor björk. Enligt gammal tradition ska man ha björkdragning inför bröllop och nu var grannarna från Smedmålen, Lisabo, Mossedal, Kaxgärde och Gunnegärde här. Björken drogs upp på förstukvisten och av björken karvades det ut en brödkavel och snickrades en barnvagn. Sedan fikade vi tårta i trädgården.

Ja ni hör ju. Det här var lätt det mest galna jag varit med om.





6 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket trevlig tradition av Era grannar i byn. Nu blev Ni allt överraskade.

Maja- och Melkerbloggen sa...

Haha, ni bor ju i en Astrid Lindgren-idyll! Det låter hur mysigt som helst. Vi ses på lördag! Förresten hörde jag ryktas om att man fick komma och spana in gården och djuren på söndag fm - vi kommer gärna om vi får!

Emelie Lund sa...

Vad roligt att ni vill komma på söndag. Här finns lamm för Maja att klappa, höns att mata, kycklingar att titta på och små ponnyhästar i Majas storlek. :o)

Maja- och Melkerbloggen sa...

Ojojoj, hon kommer smälla av i ren förtjusning!

Anonym sa...

Ska ni gifta er? :D Gattis isf!!

Anonym sa...

Åååååh, vad myyyysigt! Grattis till paret! :)