fredag 15 februari 2008

Femton grader snö och kallt ända upp till knäna ...

... eller kanske inte. Men minus tre och blåsigt. Jag klädde på Romeo följande:

Lager ett: Blöja, body, byxor och tjocka strumpor. Stickad mössa.
Lager två: Fleeceoverall med huva, vantar och fötter.
Lager tre: Fluffiga tjocka Alfons-filten.
Lager fyra: Flanell-filten.

Sedan lindade jag in honom i en fårfäll och stoppade ned honom i mjukliften och drog igen dragkedjan till max.

Då såg det ut som på kortet genom vagnens takfönster. Efter det fick jag ångest över att jag var ute med honom fast det var så kallt och lindade in huvudet i spy-handduken. (Den rosa-blommiga på bilden). Då syntes bara ögonen på Romeo.

Efter en timmes promenad vaknade Romeo och var jättearg och drypande av svett ...

Jag har lovat honom att inte göra om den missen ...

Klicka för större bild.

Inga kommentarer: