tisdag 11 november 2008

Alfons borta


LP Almanza Tjong i Medaljongen
1999.06.27 - 2008.11.11

Alfons somnade in i morse i sin biabed. Han ville inte gå långa promenaden igår så vi gick en kortare och i på kvällen var han trött, hade feber och andades tungt. I morse ringde jag veterinären för att få honom kollad. Sedan gick vi morgonpromenad. Då var han piggare och jag funderade på om jag skulle avboka tiden. Hemma igen låg han i sin biabed medan jag plockade ihop grejerna. Plötsligt gnydde han till och snorklade två gånger. Sedan var han borta. Idag har vi hämtat askan efter Snoddas och begravt dem i varsin grav i hästhagen. Snoddas urna med en tennisboll och Alfons inlindad i en filt med ett ben mellan framtassarna.

Matte och husse tackar dig för allt Affebus. Du var en duktig hund. Vi ses igen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Usch tycker så synd om er. =( Finner inte ens några ord. Tänder ett litet ljus får både Alfons och Snoddas ikväll. Jag tänker på er. Kramar Annika

Hannis sa...

Usch så tråkigt med båda hundarna
:::( Kram Hanna, Wille

Anonym sa...

Hej läser er blogg ibland..sen har vi träffats någongång på babycafet också.
ville bara beklaga sorgen.Hur mkt otur kan man ha att båda hundarna går bort på så kort tid?
Kram Gabbe

Maja- och Melkerbloggen sa...

Nämen världens bästa Alfons! Usch så tråkigt, vi är verkligen jätteledsna för er skull. Många, många kramar från oss, vi tänker på er.

Anonym sa...

Vi tänker på Er
Många kramar.

Göran J sa...

Sorgligt !
Vi tänker på er alla.

Lotta Franzén sa...

Men så fruktansvärt tråkigt för er,båda killarna på så kort tid. Kanske saknade Alfons sin kompis allt för mycket?
Tänker på er. Massor av tröstkramar.
/Lotta

Anonym sa...

Så ledsamt! Vi som pratade om Alfons för bara några dagar sedan. Stackars er.

Johan sa...

Jag får en stor klump i halsen och en tår på min kind när jag läser om sorgen som drabbat er. Vet inte vad jag ska skriva, men jag lider
verkligen med er och mina tankar finns hos er. Tröstkramar Johan

Emelie Lund sa...

Tack för alla fina ord. Det värmer att se att så många människor bryr sig och förstår att en hund är så mycket mer än bara en hund ...

Anonym sa...

Fy va jag började gråta när jag läste att du förlorat bägge dina underbara hundar! Jag känner så mycket med dig!
Massor av kramar
Therése m Zigge & Pepsi