måndag 10 november 2008

Saker som gått snett för Romeo idag (urval)

• Skulle klättra upp på toaletten - halkade och slog i bakhuvudet. Tårar.
• Skulle klättra upp på vardagsrumsbordet - snubblade och slog näsan i bordet. Tårar.
• Skulle ta sig in till mig på toaletten - blockerade dörren så att jag inte kunde komma ut - psykiskt trauma. Tårar. 
• Skulle undersöka blöjhinken - tappade balansen och slog örat i badkaret. Tårar.
• Skulle krypa iväg när jag tog av honom overallen på öppna förskolan. Snubblade och slog i pannan. Tårar. 
• Skulle krypa iväg när jag tog på honom overallen på öppna förskolan. Snubblade och slog i pannan. Tårar. 
• Klämde sig i ett skåp på öppna förskolan. Tårar. 
• Skulle klättra upp på Don. Don morrade. Tårar. 
• Trillade av bobbycar och hamnade på rumpan. Tårar. 

När jag skriver detta är klockan bara 17.00. Romeo somnar vid 20.00 och har alltså Tre timmar till att klanta sig på. 

Tillägg 21.40 : Romeo avslutade dagen med att i ett försök att klättra upp för soffbordet ramla ned och få ett hack i tandköttet i överkäken som blödde som tusan. Verkade dock inte vara någon fara. Han sover gott nu. Han har ett hack i pannan också. Undrar var han fått det ...  

2 kommentarer:

Göran J sa...

Ja du Romeo, vissa dagar är sådana. Man vaknar på morgonen och sen är den dagen förstörd !

Anonym sa...

Det blir att madrassera dig Romeo,
tills du kan stå på benen.