onsdag 12 november 2008

Säg hej till Flip

Det går inte att ersätta en hund. En stor del av mitt hjärta kommer alltid att slå för Alfons och en annan del för Snoddas.

Efter att Snoddas dog så sa jag till Daniel att jag nog snart vill ha en hund igen eftersom jag absolut inte vill bli utan hund och Alfons började bli gammal. Hundar är en stor del av mitt liv. Både som familjemedlemmar och som träningskompisar.

Vi har pratat om border collie tidigare och nu började vi ringa runt. Vi hittade rätt på bara en dag och beslutade oss för att gå vidare med köpet trots det som hände med Alfons. Det här är Flip. Vi hälsade på i dag. Flip flyttade in i en ännu outforskad del av mitt hjärta. På söndag flyttar hon hem på riktigt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!
En söt flicka som vi hoppas träffa på söndag. Fina färger.

Maja- och Melkerbloggen sa...

Oj vilken liten sötnos! Hoppas hon inte tuggar upp alltför mycket i början.

Lotta Franzén sa...

Vilken vacker liten tjej =) Har hon flyttat in? Vi ser fram emot att få kika på sötnosen så småningom. Elvis älskar valpar =)
Lycka till med ert nytillskott i familjen.

Lotta Franzén sa...

nu såg jag att hon flyttar in på söndag =)

Johan sa...

Va roligt, hon ser jättesöt ut;)

Elvis vill säkert hälsa på och busa med henne;)

Anonym sa...

Hej Emelie!
Oj, vilken sorg och otur ni haft när båda era flat-killar nu inte längre finns med er! Beklagar verkligen. Mne kul med en border collie i huset! LYCKA TILL! Ni verkar ha en härlig, charmig liten söt buskille också.Lika gammal som min Hugo väl.....om jag inte minns fel...
Kram Elenor Lammhult