fredag 4 januari 2008

"Oj vad det prasslar i mattes ficka"

I eftermiddags packade jag in hundarna i bilen och rullade de fem kilometrarna ned till Runtorp. Det tjänade två syften.

1. Genom att utnyttja guldfisk-faktorn hos hundarna kommer de att vara tysta och snälla i kväll. "Vi åkte i bilen, alltså måste vi ha upplevt något spännande, oj vad trötta vi är".

2. Jag fick klappa på Cillas nya häst Crazy och hennes gamla häst Walle. Walle är min favvohäst alla kategorier. Han kanske får flytta hit till Friskamålen framåt vårkanten. Om Cilla nu inte ångrar sig. Nåväl. Vi får se.

*****
I morse när vi vaknade var det 16 grader i köket. När vi kom hem från barnmorskan var det nere på 15-någonting. Nu är det efter ivrigt eldande 19. Jag satsar på 25 innan jag går och kinesar.

Inga kommentarer: